ביקור חוויתי וייחודי במרכז המורשת הצ'רקסי הרשמי הכולל את המוזאון הצ'רקסי הגדול בארץ, בליווי מדריכים מקצועיים תושבי הכפר שיובילו אתכם בסיור מרתק אודות התרבות, ההיסטוריה והקהילה הצ'רקסית בארץ ובעולם.

מה אנחנו מציעים?

המוזיאון הצ'רקסי – בחדרי המוזיאון הצ'רקסי תמצאו מוצגים אותנטיים שמקורם מהקווקז שמתארים את חייהם של הצ'רקסים בעבר. בין המוצגים, תוכלו להתרשם מאומנות התחרה והרקמה היפה בה עסקו הנשים ולראות את העריסה המיוחדת לתינוקות המשמשת עד היום את המשפחות. עוד מוצגים הם כלי בישול ומטבח, כלי חקלאות ומלאכה, כלי מוזיקה ולחימה שהלכו בד בבד עם אורחות חייהם של הצ'רקסים במשך שנים רבות.

מיצג רצח העם הצ'רקסי – מסביב לקירות אולם טחנת הקמח ניתן למצוא את "מיצג רצח העם הצ'רקסי" המציג מדגם של מסמכים, מפות ותמונות ארכיון המפרטים את הזוועות שביצעו כוחות הצאר הרוסי בצ'רקסים במהלך המלחמה ורצח העם.

סיור בסמטאות הכפר הישן – סיור בסמטאות הציוריות והעתיקות מעניק תחושה של ביקור בארץ רחוקה. הזדמנות נהדרת להכיר את המבנים המרכזיים בכפר: המסגד, בית שוגן, בית חתוקאי ולהתרשם מסגנון הבנייה הצ'רקסי שנשמר בקפדנות, ומשילוב בין ישן לחדש בבנייה ובסגנון החיים בכפר. הסיורים בתיאום מראש בלבד.

מופע מחול צ'רקסי – ריקוד מחול צ'רקסי עם רקדנים מוכשרים בלבוש צ'רקסי מסורתי, בקטעי ריקוד במבחר סגנונות. הרקדנים החרוצים מזמינים גם את האורחים להתנסות בצעדי הריקוד האציליים וליהנות מחוויה סוחפת ומרגשת. המופעים בתיאום מראש בלבד.

אנו זמינים לרשותכם

פתוח בימים שני עד שבת | 10:00 עד 17:00

*יש לתאם הגעה מראש.

טלפון לבירורים והזמנות:

נייד: 050-4990599 | משרד: 04-6888082
כתובת מייל: chc@kfarkama.co.il

מחיר כניסה למוזיאון:

ילדים עד גילאי 6: חינם

ילדים (6-12) / ותיקים: 25 ש”ח

מבוגר: (12-62) 35 ש”ח

קבוצה מעל 20 איש: 30 ש”ח

פעילויות נוספות שאפשר להזמין בקבוצות מעל 20 איש

מופע המחול – 700 ש"ח.

סיור בגרעין הישן – 300 ש”ח.

כיבוד צ'רקסי קל – 7 ש”ח לאדם.

מרכז המורשת הוקם בבית שאמי ההיסטורי, שנבנה על ידי משפחת שאמי בסוף המאה ה-19, שופץ על ידי הרשות המקומית והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל ונחנך בטקס חגיגי בשנת 2009 במעמד נשיא המדינה דאז שמעון פרס ז"ל.

למידע נוסף אודות הצ'רקסים לחצו כאן