קוצ'אסקו - אומנות הקפה

קוצ'אסקו אומנות הקפה

טלפון יבלארטלפון יבלארשאלתם את עצמכם איפה משיגים קפה טוב בכפר כמא? שאלו את קוצ'אסקו.

בית קלייה בוטיק אשר ממוקם בלב הכפר בסמוך למסגד. בזמן הקלייה, ריח הקפה הקלוי מתפזר בכפר ונותן הרגשה חמימה שאין כמוה. במקום קולים מגוון תערובות לאספרסו, קפוצ'ינו וקפה שחור.

בנוסף לקפה, ניתן למצוא גם ממתקים וסלסלות שוקולד. כמו כן, ניתן להשיג במקום אביזרי קפה, קפסולות, מכונות קפה, מקינטות, כוסות מיוחדים וכל הקשור לקפה.

קפה צ'רקסי
קוצ'סקו

פרטים נוספים

כנסו לאתר והתרשמו מהחנות, שם תמצאו מכונות קפה, פולי קפה איכותיים ואביזרים נלווים במחירים נוחים.

פתוח כל השבוע 15:30-19:30

חנות קוצ'אסקו

הבן האהוב – סיפורו של הקפה הצ'רקסי

סיפורו של ק'וצסקו מתחיל לפני הרבה מאוד שנים.

הקפה אף פעם לא היה אהוד בקרב השבטים הצ'רקסים והם אינם הבינו את סגולותיו של פולי הקפה שהיו נראים שחורים ולא מזמינים במיוחד זאת בהשוואה למשקאות האלכוהוליים המתקתקים ומשקאות חליטות הצמחים.

הסיפור מתחיל כאשר אשתו של ראש שבט זקן הייתה חולה עד מאוד, כל חכמי האזור נפלו בניסיונותיהם לעזור לאישה המסכנה. ראש השבט שהיה כה אומלל היה מוכן לנסות כל דבר אשר יעזור לאשתו.

יום אחד הגיע לכפר נער צעיר מהשבטים הרחוקים, שהיה נחוש בדעתו למצוא כלה. במסעו למציאת אהבה פגש סוחר עות'מני שנקלע למאבק מול שודדים והציל אותו, כאות תודה הסוחר נתן לצעיר חופן פולי קפה שהביא איתו מארצו. תחילה הצעיר לא הבין מה כל כך מיוחד בגרגירים השחורים, אבל אמר לעצמו כי עיקר המסר הוא הכוונה הטובה של הסוחר.

לאחר כמה ימים הגיע הצעיר הנחוש לאחד הכפרים, ושמע כי אשתו של ראש השבט חולה וכי אין עוד אחד שהצליח לטפל בה. חשב לעצמו הצעיר כי אולי הוא יוכל לעזור לאישה החולה, הצעיר שמר אחד מפולי הקפה ולקח את השאר, הכין מהם קפה שחור שאותו הגיש לחולה. וכן צדקתם, הצעיר הציל את האישה. ביתה של האישה החולה וראש השבט שהייתה בבית מיד התאהבה באיש שהגיע להציל את אימה. ראש השבט קיבל באהבה את הצעיר וכינה אותו קוצ'אס, "הבן האהוב".

יבלאר קפה

מאז אותם ימים נטעו וגידלו בשבט פולי קפה, השבט היה היחיד בכל ארץ הקווקז אשר אימץ לחיקו את המשקה השחור. אחד מצאצאו של אותו צעיר זר שהגיע לכפר הוא בעליו של חנות הקפה קוצ'אסקו בכפר כמא. אם שאלתם את עצמכם מה פירוש המילה קוצ'אס-קו אז בתרגום חופשי הוא "הבן של הבן האהוב" מתייחס לבעל חנות הקפה.

מספרים כי הפול היחיד אותו השאיר קוצ'אס שמור אצל בעלי המקום. (נלקח מאתר מתאזה).

אם אתם חובבי קפה, זה המקום בשבילכם בכפר כמא.